Różaniec dla dzieci - tajemnice bolesne

Scenariusz różańca został napisany na podstawie rozważań ze strony Modlitwy 24.pl


śpiew: „Różańcowe tajemnice”

- wystawienie Najświętszego Sakramentu – śpiew „Witaj Panie”

Ksiądz: W imię Ojca….

- początek różańca – Wierzę w Boga … Ojcze nasz… Zdrowaś … Chwała…

Ksiądz: I Tajemnica Bolesna Modlitwa Pana Jezusa w Ogrójcu

Dziecko 1: Pan Jezus po ostatniej wieczerzy idzie z uczniami do Ogrodu Oliwnego. Tam cierpi, ponieważ widzi to wszystko, co ma się wydarzyć, całą swoją mękę. Jednak nie ucieka, ale modli się o siłę do zniesienia tego wszystkiego. Chcę w tej tajemnicy prosić Pana Jezusa o siłę do pokonywania moich trudności.

Ksiądz: Ojcze nasz…

Dzieci: Zdrowaś Maryjo…

Ksiądz: Chwała Ojcu…

- śpiew: „Jak paciorki różańca”

Ksiądz: II Tajemnica Bolesna Biczowanie Pana Jezusa

Dziecko 2: Pan Jezus jest biczowany, choć nigdy nikogo nie skrzywdził. Mimo bolesnej męki nie mówi nic złego na tych, którzy Go krzywdzą, nie oddaje złem za zło. Chcę w tej tajemnicy prosić Pana Jezusa o cierpliwość, abym nigdy nie krzywdził nikogo, nawet jeśli mnie ktoś krzywdzi.

Ksiądz: Ojcze nasz…

Dzieci: Zdrowaś Maryjo…

Ksiądz: Chwała Ojcu…

- śpiew: „Jak paciorki różańca”

Ksiądz: III Tajemnica Bolesna Cierniem Ukoronowanie Pana Jezusa

Dziecko 3: Pan Jezus zostaje wyśmiany, a na głowę włożono Mu koronę uplecioną z ciernia. Przyjmuje On ten ogromny ból dla mojego zbawienia. Chcę w tej tajemnicy prosić Pana Jezusa o to, abym nie narzekał, gdy spotykają mnie trudności.

Ksiądz: Ojcze nasz…

Dzieci: Zdrowaś Maryjo…

Ksiądz: Chwała Ojcu…

- śpiew: „Jak paciorki różańca”

Ksiądz: IV Tajemnica Bolesna: Droga krzyżowa Pana Jezusa

Dziecko 4: Pan Jezus niesie ciężki krzyż, po drodze trzykrotnie upada, ale za każdym razem się podnosi, czyni to z miłości do mnie. Chcę w tej tajemnicy prosić Pana Jezusa o wytrwałość w moich dobrych postanowieniach, abym nigdy się nie poddawał, a jeśli się nie uda, to nie zniechęcał się, ale próbował dalej.

Ksiądz: Ojcze nasz…

Dzieci: Zdrowaś Maryjo…

Ksiądz: Chwała Ojcu…

- śpiew: „Jak paciorki różańca”

Ksiądz: V Tajemnica Bolesna: Śmierć Pana Jezusa na krzyżu

Dziecko 5Pan Jezus zostaje przybity do krzyża i oddaje za mnie swoje życie. Nie cofa się nawet przed śmiercią, abym tylko mógł być z Nim w niebie. Chcę w tej tajemnicy podziękować Panu Jezusowi za to, że z miłości do mnie poświęcił swoje życie, abym ja mógł żyć.

Ksiądz: Ojcze nasz…

Dzieci: Zdrowaś Maryjo…

Ksiądz: Chwała Ojcu…

- śpiew: „Jak paciorki różańca”

Dziecko: Akt ofiarowania się dzieci Matce Bożej

Maryjo, moja Matko, Z radością zbliżam się dzisiaj do Ciebie, żeby ofiarować Ci moje serce. Ofiaruję Ci także wszystko, co w życiu uczyniłem i co czynię. Chciałbym przyprowadzić do Ciebie wszystkie osoby, które noszę w sercu: moich rodziców, braci i siostry, wszystkich moich przyjaciół, ale też tych, którzy wyrządzili mi zło. Bądź naszą Matką, błogosław nam i strzeż nas. Chciałbym jako Twoje dziecko kochać Cię i modlić się wiernie do Ciebie jako do swojej Matki. Chciałbym codziennie pamiętać, że do Ciebie należę. Matko, jestem Twój teraz i na wieki. Przez Ciebie i z Tobą Chcę zawsze należeć do Jezusa. Amen.

Ksiądz: Pod Twoją obronę…

- śpiew: Jesteś Królem

Ksiądz: Modlitwa, błogosławieństwo

- śpiew: Niech będzie chwała i cześć i uwielbienie

- śpiew: Święta Maryjo Królowo

Komentarze

Copyright © Pani od religii